20 d’octubre del 2011

SESSIÓ DIJOUS 13/10/11

A sessió de dijous es van tractar aspectes que no eren desconeguts per mi, però que mai havia profunditzat en ells. M'ha semblat interessant parlar tant de la imatge de colors com del segon power point que hem vist dels colors. Penso que són aspectes que formen part del dia a dia, del món de la informació en què vivim actualment. 

M'ha cridat l'atenció parlar dels diferents formats que pot tenir un arxiu, ja que sempre ho veig per l'ordinador però mai m'he interessat en mirar-ho o potser mai he tingut la necessitat de profunditzar-hi. Altres aspectes que m'han semblat interessants són els pixels d'una imatge, la ressolució o de què depèn el tamany d'aquestes. Amb l'explicació d'aquest power point he après el sistema de compressió d'imatges, ja que mai havia fet servir un fins que varem fer el primer treball de fotografia.

Amb l'explicació del segon power point referit als colors, m'he quedat molt amb els colors digitals i la idea de que el pixel només pot tenir un color, els diferents tipus de colors i la relació entre els colors i els bytes. La resta d'informació més o menys ja l'havia donada a altres cursos escolars. 

Ha estat una classe força teòrica però el contingut penso que ha estat adequat per profunditzar en aspectes molt cuotidians però que potser no hi parem l'atenció necessària en ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada