27 de setembre del 2011

SESSIÓ DIMARTS 27/09/11

La segona sessió realitzada avui m'ha servit per dues coses; primerament, he donat el meu punt de vista respecte les TIC i, per altre banda, he escoltat, entès i acceptat opinions dels companys. Fins i tot he arribat a altres punts de vista que no tenia. 

M'ha cridat l'atenció i m'ha fet reflexionar el fet d'entendre les TIC com a eina per transformar i millorar la manera d'ensenyar a aprendre i inclús una eina que afavoreix un canvi en la manera d'entendre el concepte d'educació. La idea que tenia de les TIC és la que potser m'han ensneyat sempre, el fet de saber fer servir els programes informàtics com el word, l'excel, el power point, el paint, etc., però és cert que aquesta funció de les TIC és quelcom menys important i totalment prescindible. M'he quedat pensant en la idea d'aprendre a integrar la tecnologia a l'aula no com a mètode sinó com a eina per fer-ho.

Una altre aspecte que m'ha sorprès i que penso que he de canviar en relació a les TIC és el fet de pensar que la manera d'ensenyar  a aprendre que utilitzarem en un futur amb els alumnes haurà de servir pel futur d'aquells alumnes, per a que puguin formar part activa de la societat que es trobaran, i no pas pel nostre futur. Aquest futur que els hi espera no es pot concebre sense les TIC integrades en l'activitat escolar. 

Per últim, vull remarcar que s'ha mencionat per sobre el tema d'Escola 2x1. M'he quedat amb moltes ganes de saber-ne més del tema i conèixer ben bé el seu funcionament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada