14 d’octubre del 2011

SESSIÓ DIMARTS 11/10/2011

La sessió del dimarts va ser una sessió constructiva per a tots. Posar en comú les diverses lectures penso que és una bona manera de iniciar-se en la concepció de les TIC. Personalment em va servir no només per conèixer-les o bé ampliar informació d'elles, sinó també per canviar la visió que potser tenia d'elles i la seva integració a l'aula.

La nostre lectura de Juana Mª Sancho Gil, Formar lectores y autores en el mundo visual, em va semblar molt interessant ja que planteja un repte que crec que avui dia és necessari per a tots: "Com passar de ser un simple espectador a ser capaç de formar part d'aquesta nova tecnologia" i, alhora, "Què vol dir formar part d'aquest alfabetisme crític". La idea de què ha d'haver-hi una perspectiva crítica d'quest nous alfabetismes, dels quals no podem ser-hi només simples receptors, sinó que hem de formar part activa de tot plegat, em va semblar un aspecte clau de la lectura. A més a més, un cop plantejat el repte, l'autora proposa 4 eixos per tal de ser competents tant pels alumnes com pel professorat i no quedar-se enrrere pel que fa la nova tecnologia digital. De les quatre que planteja, la més interessant penso que és la creació, ja que crec que és essencial inculcar aquest punt de vista. El fet de què no només hem de ser consumidors d'allò que es fa, sinò que ens podem convertir en autors, en creadors crítics de la nova tecnologia. Com diu l'autora, aquesta és una de les assgnatures pendents a les escoles, ja que s'ensenya a llegir i escriure, però no s'ensenya pas a ser lectors i autors. Aquesta darrera idea també es menciona a la lectura Más allá de la tecnología.

Hi ha una lectura que m'ha semblat molt propera a mi perquè és amb el que he crescut a l'escola pel que fa informàtica: Sobre el "clic" y su éxito en educación escolar. M'ha semblat interessant el que es comentava a classe de què és una metodologia que un cop emprada, tens la sensació de no haver après res, doncs el programa en sí es limita a plantejar-te el repte, però, un cop resolt, no et fa qüestionar el perquè. 

Per últim, vull afegir que m'ha cridat l'atenció el vídeo que hem vist al principi de la classe que relflexen la idea de què les TIC no han de ser un mètode ni han de canviar la manera d'ensenyar, sinó que han de servir com a eina per fer evolucionar i progressar l'educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada